IMG 8805

Vi kom sent afsted, blandt andet fordi hotel Masa i Torrevieja havde turens hidtil bedste morgenbuffet (og den suverænt bedste havudsigt både fra vores værelse og fra restauranten), og det skulle jo udnyttes. Det tørre og varme vejr er også vendt tilbage, så cyklerne fik en omgang inden vi tog afsted – dækkene blev omhyggeligt gået efter, og begge kæder blev smurt og tørret grundigt af. Da vi så endelig kom afsted, var vi knap kørt 50 meter før Lisa punkterede på baghjulet! Denne gang havde vi nu os selv at takke for det, slangen var åbenbart kommet i klemme sidst vi havde dækket af, og havde knebet hul to steder. Vi havde heldigvis købt en reserveslange i Joan d’Alacant, så vi fik hurtigt klaret det problem.

Den første del af turen var temmeligt kedelig, Torrevieja er en stor by med megen trafik, og hele vejen ned til Los Alcázares kørte vi forbi det ene store indkøbsområde efter det andet. Kysten er tæt pakket med ferieboliger, og dér hvor vi kørte lå så alle servicefaciliteterne. Ikke spændende (men vi fik da en ny slange til Lisas cykel).

Vi spiste frokost i Los Alcázares – en ferieby der ikke er til at skelne fra alle de andre i området – men vejret var klart og vi havde en fin udsigt over Mar Menor, en bugt der er beskyttet mod Middelhavet af en landtange (tæt dækket med høje hoteller og ferielejligheder, så vidt vi kunne se på afstand). Los Alcázares var i øvrigt fyldt med englændere, dem har vi mødt rigtig mange af efter at vi er kommet syd for Dénia. Heldigvis er her nu også mange spaniere, der næsten altid er venlige og hjælpsomme – og altid meget hensynsfulde overfor cyklister.

IMG 8809

Sydvest for Mar Menor skiftede omgivelserne pludselig karakter – slut med ferieboliger, i stedet kørte vi forbi forfaldne huse, nedlagte virksomheder og gennem meget støvede og stille byer. Meget at kigge på, men vi var ved at være godt brugte af bakker og en efterhånden temmelig kraftig, varm og tør modvind. De sidste fem kilometer til Cartagena måtte vi træde godt til for at komme fremad, selvom det gik ned ad bakke. Inde i Cartagena væltede Lisa da vi skulle starte efter at have holdt for rødt, men hun kom da op igen og kunne køre videre – med lidt asfalteksem på benet.

3 thoughts on “Torrevieja – San Pedro del Pinatar – San Javier – Los Alcázares – La Union – Cartagena

1. Hvor er det sjovt – netop som jeg opdager jeres blog, kører I igennem netop det område af Spanien, som jeg holder allermest af. Jeg har boet der i flere år, og egnen har en evig plads i mit hjerte 🙂

Jeg er imponeret over jeres projekt og vil helt sikkert hoppe forbi og læse med, hvor I kommer frem!

2. @Mie – jeg er blevet helt vild med Cartagena – en fantastisk afvekslende og smukt beliggende by med rigtig meget liv. Hvor i området har du boet?

3. Ja, der er skønt og spændende dernede. Jeg boede i Murcia i et par år og arbejde i Alhama de Murcia… jeg faldt for bjergområderne og brugte mangen en weekend på vandreture og hyggelige stunder på mange af de små, autentiske familierestaurantr mm., som ligger godt gemt i landskabet 🙂

Cartagena er en oplevelse – lissom mange af småbyerne langs kysten har overraskelser at byde på.