Sitges – Villanova – Calafell – Torredembarra – Tarragona

Sitges viste sig at være et rigtigt gå-i-byen sted, så vi gik naturligvis tidligt i seng! (Vi har begget nået en alder hvor indtagelse af alkohol harmonerer dårligt med fysisk udfoldelse dagen efter). Hotellet var ikke noget særligt, men det lykkedes os at sove i næsten 10 timer, så vi fik da hvilet ud ovenpå den sene ankomst natten til fredag.

Første stop på vejen var i Villanova, hvor vi fik dagens andet morgenmåltid (det første var på hotellet). Friskpresset appelsinjuice og café con leche til os begge, det var lige til at klare.

Derfra videre langs kysten gennem nogle meget kedelige og halvøde områder med ferielejligheder, hvor de mange “til salg” skilte viste at krisen virkelig har ramt hårdt nogle steder i Spanien. Fra feriebyen Cunit begyndte omgivelserne igen at se befolkede ud, og vi kørte adskillige kilometer på en bred strandpromenade hvor der var masser af mennesker og butikker, caféer og restauranter. Ingen sure blikke over at vi kørte blandt fodgængerne, men vi var nu også meget hensynsfulde og kørte langt uden om børn, ældre mennesker, hunde og usikre rulleskøjteløbere.

I Calafell blev mylderet efterhånden for tæt til at vi kunne køre videre, så vi fandt en café og fik hver sin bocadillo med tun og tomat, og efter at have slået mave lidt fandt vi tilbage til hovedvejen.

De sidste 25 km til Tarragona kørte vi på en bred og ikke særligt trafikeret hovedvej (lørdag i siestatimerne), så det var ganske behageligt bortset fra at vi efterhånden fik temmelig meget modvind.
Der var også en del bakker på den sidste del af turen, så vi var ganske trætte da vi kom ind til bymidten. Heldigvis fandt vi hurtigt et hotel, som sædvanlig bemandet med meget venligt personale der hjalp os ind med alle taskerne og viste os vej til garagen hvor vores cykler får lov til at overnatte – ingen af os har ret meget lyst til at cykle mere i dag!

Cykler på en spansk landevej

Nu skal vi lige have skyllet vejstøvet af, og så skal vi ud og se Tarragona. Hotellet ligger på ramblaen, ikke ret langt fra den gamle bydel, så der skulle være nok at se på uden at vi behøver at gå ret langt.