Torre del Mar – Benajarafe – Rincón de la Victoria – Málaga

Den sidste etape for denne gang, på nyvaskede cykler og kørt i paradetempo som det passer sig for en Tour/Giro/Vuelta. Helt fladt hele vejen, og fra Rincón de la Victoria kunne vi køre langs stranden resten af vejen til Málaga. Nu har vi lige et…

Salobreña – Almuñecar – Nerja – Torre del Mar

Vi benyttede eftermiddagen i går til at klatre op til toppen af Salobreñas gamle bydel. Vejret var klart (og varmt), og der var en pragtfuld udsigt til alle sider fra den gamle borg øverst oppe, og til starten af søndagens rute. Vi kunne også se…

Adra

Vi kan godt mærke at vi efterhånden har været på cykeltur godt tre uger – vi trænger til at slappe af med noget andet end at cykle, så dagen i dag er blevet til hviledag. Vi bor fint på det 4-stjernede Hotel Mirador de Adra,…

Mojácar – Sopalmo – Carboneras

En kort dag. Vi havde egentlig planlagt at køre helt til Almeria, men da vi nåede Carboneras efter et par timers kørsel var det allerede ved at være godt varmt, og vi havde ikke meget lyst til at køre videre ind i landet i dagens…

Cartagena

Over morgenmaden besluttede vi at blive en dag mere i Cartagena – vi havde set så mange spændende ting på vores aftengåtur, og vi havde slet ikke nået alt det vi gerne ville. Formiddagen er gået med let shopping (vi mangler et kort over den…

Alicante – Santa Pola – La Marina – La Mata – Torrevieja

Hotel Bahia i Alicante var egentlig ikke særligt godt – værelset havde kun vindue ind til en skakt på 5×5 meter, hvor man netop kunne skimte himlen fem etager længere oppe, og der var meget lydt – men de ansatte var fantastisk søde. Cyklerne blev…

Joan d’Alacant – Alicante

Kun 8 km på cykel i dag. Vi var lige en tur indenom en cykelhandler i Joan d’Alacant for at få friske forsyninger af lappegrej. Vi købte også en ekstra slange til Lisas cykel. Vi ville også gerne have en ekstra slange til Tom, men…

Dénia – Les Arenetes – Les Rotes – Jávea – Dénia

Småture i området omkring Dénia, først ad strandpromenade og diverse grusveje til Les Arenetes, og så ad vejen tilbage mod Dénia og til venstre mod Jávea. OK, vi nåede ikke helt frem – som det måske fremgår af billedet var jeg (Tom) godt kogt da…

Valencia – El Saler – Cullera – Gandia – Oliva – Dénia

Vi tog motorvejen ud af Valencia. Ikke med vilje altså, men vejen vi kørte ad blev til motorvej uden at vi rigtig lagde mærke til det. Heldigvis var klokken kun 9:30 lørdag morgen, så der var ikke ret meget trafik, men behageligt var det nu…

Hviledag

Vi holder hviledag i Castellón de la Plana, komplet med siesta og tøjvask. Vi vasker i tøj i badekarret (første pakke biotex er allerede brugt) og tørrer det på den medbragte tørresnor som består af tre elastikstropper fra min cykel. Vi har klatvasket hver eneste…

Peñíscola

Dagen er startet med styrtregn og kraftig blæst, så vi har udsat vores afgang til det (forhåbentlig) klarer lidt op. Til gengæld havde vi så god tid til rigtig at udnytte vore halvpension – i dag bliver det ikke nødvendigt med to gange morgenmad. Planen…

Tarragona – Salou – Cambrils – Tortosa

To overnatninger på Hotel Lauria i Tarragona i et rummeligt og dejligt stille værelse kostede €98 incl. morgenmad – ikke dårligt for et trestjernet hotel i centrum (Rambla Nova 20). Med direkte togforbindelse fra Barcelonas lufthavn (70 km) er byen et godt alternativ til en…

Tarragona

Vi er kommet til Tarragone midt i Santa Tecla fiestaen, så vi besluttede at blive en dag ekstra. Cyklerne står godt og sikkert parkeret i hotellets garage, og vi har brugt formiddagen på at gå en rundtur i den gamle del af byen. Tarragona har…

Sitges – Villanova – Calafell – Torredembarra – Tarragona

Sitges viste sig at være et rigtigt gå-i-byen sted, så vi gik naturligvis tidligt i seng! (Vi har begget nået en alder hvor indtagelse af alkohol harmonerer dårligt med fysisk udfoldelse dagen efter). Hotellet var ikke noget særligt, men det lykkedes os at sove i…

Castelldefels – Sitges

En kort, men meget behagelig nat på Hotel Canal Olimpic i Castelldefels. Vi gav €60 for et fint dobbeltværelse med aircondition og €15 for to gange morgenmad. Personalet var utroligt venlige og hjælpsomme, og vores cykler fik lov til at overnatte i ly for tordenvejret…

Endelig fremme

Så nåede vi endelig frem til vores hotel i Casteldefels – kl. 01:30. Det tog vel en times tid at få pakket cyklerne ud og samlet dem i lufthavnen, skarpt overvåget af en kvindelig politibetjent der ville være helt sikker på at vi ikke efterlod…

Transavia

… er ikke helt så rejseklare som vi er, foreløbig er afrejsen udsat til 19:50 (fra kl. 16:00), hvilket betyder at vi først kan regne med at være ude af lufthavnen i Barcelona omkring midnat. På det tidspunkt er vi nok ikke i hopla til…

Rejseklar

Så er vi ved at være klar til afgang – cyklerne og det meste af bagagen er pakket, nu mangler vi bare at finde ud af hvordan vi kommer i lufthavnen (ringer nok efter en Minitrans). Cyklerne står i hver sin papkasse i kælderen, cykeltaskerne…

Træningstur

Vi brugte noget af eftermiddagen på en dejlig træningstur til Helsingør – det meste af vejen ad cykelrute 9, først langs banen til Rungsted og derfra via Strandvejen til Nivå havn, Gl. Strandvej igennem Humlebæk og så ad Strandvejen igen til Helsingør. Herlig tur i…

Papkasse til Lisas cykel

Ikke nem at finde plads til i en 3-værelses lejlighed – og heller ikke nem at transportere hjem i kuling – men den kan forhåbentlig sikre at Lisas cykel kommer helskindet til Barcelona. Tak til Jupiter Cykler for kassen!

Turen går til Spanien

Ja, vi tager til Spanien igen. Denne gang til la Penìnsula, fastlandet, vi har nemlig købt et par billetter til Barcelona, og bestilt plads til at vi kan tage vores cykler med. Første udfordring bliver at finde en cyklist-venlig vej ud af lufthavnen, vi vil…